facebook icon
Pobierz najnowszą wersję flashplayer'aFlash

     

    Oferujemy profesjonalny remap do sterowników w Mazdach z silnikami MZR 2.3 DISI (Direct injection Spark Ignition).

    Ten silnik jest montowany we wszystkich Mazdach 3/6 turbo z lat 2005-2010, różnie nazywanych: 3MPS (Europa i Australia), Mazdaspeed3 (US), Axela w Japonii, 6MPS, Mazdaspeed6, Atenza od 2007 aż do ostatniej Generacji 2 (model 2010).

    Dodatkowo, silnik ten montowany jest w modelu CX-7, dostępnym na większości światowych rynków.

     

    mazda cx-7 tuning

     


    To oprogramowanie, opracowywane przez ostatnie 18 miesięcy, daje pełną możliwość kontroli edycji map w ECU. ECU Mazdy MPS dokładnie kontroluje moment obrotowy silnika i przepływ powietrza poprzez użycie przepustnicy. Nawet podczas wciśnięcia pedału gazu w podłogę przepustnica otwierana jest tylko na około 60%. Mapy momentu obrotowego na bieżąco redukują moment obrotowy poprzez zamknięcie przepustnicy na pierwszych 4 biegach. Z tego względu łatwo jest podnieść osiągi silnika. FlashCAN do Mazdy DISI umożliwia pełną kontrolę momentu obrotowego. FlashCAN Mazda DISI umożliwia również szybkie i dokładne nagrywanie parametrów pracy silnika, co znacząco ułatwia analizę.

    Podejście

    Aby zapewnić naszym klientom produkt na najwyższym poziomie, niezbędne jest odpowiednie, rzetelne i profesjonalne podejście. Bez pomiaru odpowiednich parametrów pracy, poznania reakcji silnika na pewne modyfikacje oraz znalezienia odpowiednich, przetestowanych rozwiązań nie ma możliwości stworzenia dobrej modyfikacji.

     Modele Mazda 6 i CX7 z silnikiem 2,3 DISI

    Pomiar seryjnych temperatur na dolocie i za intercoolerem

    Temperatura powietrza na dolocie na drodze dochodzi do 50 st.C (bardzo wysoka) przy temperaturze zewnętrznej od 5 -12 st.C. Temperatura spalin, przy seryjnym oprogramowaniu jest w normie (maksimum nie przekracza 900 st.C). Seryjne ciśnienie doładowania to 1,0 bar.

     


     

    Poniżej wykres z hamowni Maha L3000. Widać na nim, co się dzieje, kiedy jest cieplej w sytuacjach i warunkach bardziej ekstremalnych (spotykanych na przykład kiedy jest 25 st.C na zewnątrz i górny IC sie nagrzeje). Temperatura na dolocie rośnie do 65-70 st.C powodując spadek mocy i momentu ze względu na  natychmiastową  reakcję sterownika skutkującą uruchomieniem zabezpieczeń: zwiększeniem dawki paliwa, cofaniem zapłonu itd.  Widać to dokładnie na wykresie praktycznie w całym zakresie obrotów, a szczególnie powyżej 4500 obr/min.

     


     

    Samochód został przeprogramowany w taki sposób, aby zabezpieczyć silnik przed skutkami detonacji i aby krzywa mocy była poprawna. Nawet w tych warunkach zysk momentu to około 60Nm, mocy tylko 10 kM ,ale z zachowaniem pełnego bezpieczeństwa pracy silnika.

    Na drodze (lub specyficznej hamowni z bardzo dobrym nawiewem) z prawidłowym chłodzeniem i przepływem powietrza silnik generuje  na seryjnych ustawieniach (250-255KM),   a 30-35KM z przeprogramowanym sterownikiem (280-290KM).Wersjach 6 i CX7 zalecamy montaż wydajniejszego  intercoolera.  Słaba wydajność górnej chłodnicy powietrza doładowanego jest podyktowana , słabym dolotem powietrza oraz konstrukcją samego intercoolera.

     

      Wykres temperatury powietrza doładowanego w warunkach na hamowni pierwsze przyspieszenia.

    Temperatura w kolejnych dochodziła do 70 stp.C . Optymalna jest 20 -30 stpC. , a z górnym IC dopuszczalna dobra do 35- maksymalnie 50stpC.

    Poniżej pomiary na hamowni tego samego samochodu, z tym samym oprogramowaniem - inna jest temperatura powietrza na dolocie. Moc maksymalna: 280,5 kM, moment 404,4 Nm

     

    Poniżej pomiary czasów  dokonane Racelogicem, seria kontra nasz remap CX7. W obu przypadkach paliwo 98 i temperatura zewnętrzna około 10st.C, ten sam dzień.

     

       SERIA(sek.)  MODYFIKACJA(sek.)
    0-60 km/h 5,2 4,0
    0-100 km/h 9,3 8,1
    0-150 km/h 18,3 15,8
    0-200 km/h 40,9 31,8
    400 m 16,8 15,7

       
    80-120 km/h (5 bieg) 9,2 7,4
    80-150 km/h (5 bieg) 16,4 13,3
    140-160 km/h (5 bieg) 5,9 4,7
    140-200 km/h (5 bieg) 24,5 18,6
     

      Sam nasz remap daje dużą różnicę czy w elastyczności czy próbach 0-... km/h. Róźnica na piątym biegu sięga 6 sekund od 140 do 200km/h,od 80 -150/km/h  3 sekund. 

     

    Zużycie paliwa, pozostaje na podobnym poziomie ,  praktycznie identyczne z seryjnym . Z sprawniejszym intercoolerem  ciut niższe. 


                             Przykład nagrania obciążenia silnika i przepływ powietrza przed i po modyfikacji.

     

     

    Największe zauważone wady:
    - kiepski wlot powietrza do intercoolera, nie zapewniający należytej sprawności chłodnicy powietrza doładowanego,
    - restrykcyjny układ wydechowy,
    - przedni napęd Mazdy 3 MPS,
    - sprzęgło przenoszące nie więcej niż 420-440Nm.

    Rozwiązania:
    - odpowiednie strojenie oraz wymiana chłodnicy na model o większej sprawności,
    - aby zmniejszyć przeciwciśnienia (co skutkuje spadkiem temperatur, większą sprawnością turbiny i silnika) zalecamy wymianę downpipe'u najlepiej z tłumikami.

     

     Zestaw 1 dla Mazdy 6 i CX7 280-285 KM /400 Nm

     

    • indywidualne przeprogramowanie sterownika (z użyciem szerokopasmowej sondy AFR)

     

    Cena 2900 zł netto 

    Zalecana bardziej wydajna chłodnica powietrza doładowanego.



    ETS IC

    Intercooler przeznaczony do Mazdy CX-7mazda cx_7 intercooler


    Cena: 4500 zł brutto