Oferujemy profesjonalny remap do sterowników w Mazdach z silnikami MZR 2.3 DISI (Direct injection Spark Ignition).
Ten silnik jest montowany we wszystkich Mazdach 3/6 turbo z lat 2005-2010, różnie nazywanych: 3MPS (Europa i Australia), Mazdaspeed3 (US), Axela w Japonii, 6MPS, Mazdaspeed6, Atenza od 2007 aż do ostatniej Generacji 2 (model 2010).
Dodatkowo, silnik ten montowany jest w modelu CX-7, dostępnym na większości światowych rynków.
To oprogramowanie, opracowywane przez ostatnie 18 miesięcy, daje pełną możliwość kontroli edycji map w ECU. ECU Mazdy MPS dokładnie kontroluje moment obrotowy silnika i przepływ powietrza poprzez użycie przepustnicy. Nawet podczas wciśnięcia pedału gazu w podłogę przepustnica otwierana jest tylko na około 60%. Mapy momentu obrotowego na bieżąco redukują moment obrotowy poprzez zamknięcie przepustnicy na pierwszych 4 biegach. Z tego względu łatwo jest podnieść osiągi silnika. FlashCAN do Mazdy DISI umożliwia pełną kontrolę momentu obrotowego. FlashCAN Mazda DISI umożliwia również szybkie i dokładne nagrywanie parametrów pracy silnika, co znacząco ułatwia analizę.
Podejście
Aby zapewnić naszym klientom produkt na najwyższym poziomie, niezbędne jest odpowiednie, rzetelne i profesjonalne podejście. Bez pomiaru odpowiednich parametrów pracy, poznania reakcji silnika na pewne modyfikacje oraz znalezienia odpowiednich, przetestowanych rozwiązań nie ma możliwości stworzenia dobrej modyfikacji.
Modele Mazda 6 i CX7 z silnikiem 2,3 DISI
Pomiar seryjnych temperatur na dolocie i za intercoolerem
Temperatura powietrza na dolocie na drodze dochodzi do 50 st.C (bardzo wysoka) przy temperaturze zewnętrznej od 5 -12 st.C. Temperatura spalin, przy seryjnym oprogramowaniu jest w normie (maksimum nie przekracza 900 st.C). Seryjne ciśnienie doładowania to 1,0 bar.
Poniżej wykres z hamowni Maha L3000. Widać na nim, co się dzieje, kiedy jest cieplej w sytuacjach i warunkach bardziej ekstremalnych (spotykanych na przykład kiedy jest 25 st.C na zewnątrz i górny IC sie nagrzeje). Temperatura na dolocie rośnie do 65-70 st.C powodując spadek mocy i momentu ze względu na natychmiastową reakcję sterownika skutkującą uruchomieniem zabezpieczeń: zwiększeniem dawki paliwa, cofaniem zapłonu itd. Widać to dokładnie na wykresie praktycznie w całym zakresie obrotów, a szczególnie powyżej 4500 obr/min.
Samochód został przeprogramowany w taki sposób, aby zabezpieczyć silnik przed skutkami detonacji i aby krzywa mocy była poprawna. Nawet w tych warunkach zysk momentu to około 60Nm, mocy tylko 10 kM ,ale z zachowaniem pełnego bezpieczeństwa pracy silnika.
Na drodze (lub specyficznej hamowni z bardzo dobrym nawiewem) z prawidłowym chłodzeniem i przepływem powietrza silnik generuje na seryjnych ustawieniach (250-255KM), a 30-35KM z przeprogramowanym sterownikiem (280-290KM).Wersjach 6 i CX7 zalecamy montaż wydajniejszego intercoolera. Słaba wydajność górnej chłodnicy powietrza doładowanego jest podyktowana , słabym dolotem powietrza oraz konstrukcją samego intercoolera.
Wykres temperatury powietrza doładowanego w warunkach na hamowni pierwsze przyspieszenia.
Temperatura w kolejnych dochodziła do 70 stp.C . Optymalna jest 20 -30 stpC. , a z górnym IC dopuszczalna dobra do 35- maksymalnie 50stpC.
Poniżej pomiary na hamowni tego samego samochodu, z tym samym oprogramowaniem - inna jest temperatura powietrza na dolocie. Moc maksymalna: 280,5 kM, moment 404,4 Nm
Poniżej pomiary czasów dokonane Racelogicem, seria kontra nasz remap CX7. W obu przypadkach paliwo 98 i temperatura zewnętrzna około 10st.C, ten sam dzień.
SERIA(sek.) | MODYFIKACJA(sek.) | |
0-60 km/h | 5,2 | 4,0 |
0-100 km/h | 9,3 | 8,1 |
0-150 km/h | 18,3 | 15,8 |
0-200 km/h | 40,9 | 31,8 |
400 m | 16,8 | 15,7 |
80-120 km/h (5 bieg) | 9,2 | 7,4 |
80-150 km/h (5 bieg) | 16,4 | 13,3 |
140-160 km/h (5 bieg) | 5,9 | 4,7 |
140-200 km/h (5 bieg) | 24,5 | 18,6 |
Sam nasz remap daje dużą różnicę czy w elastyczności czy próbach 0-... km/h. Róźnica na piątym biegu sięga 6 sekund od 140 do 200km/h,od 80 -150/km/h 3 sekund.
Zużycie paliwa, pozostaje na podobnym poziomie , praktycznie identyczne z seryjnym . Z sprawniejszym intercoolerem ciut niższe.
Przykład nagrania obciążenia silnika i przepływ powietrza przed i po modyfikacji.
Największe zauważone wady:
- kiepski wlot powietrza do intercoolera, nie zapewniający należytej sprawności chłodnicy powietrza doładowanego,
- restrykcyjny układ wydechowy,
- przedni napęd Mazdy 3 MPS,
- sprzęgło przenoszące nie więcej niż 420-440Nm.
Rozwiązania:
- odpowiednie strojenie oraz wymiana chłodnicy na model o większej sprawności,
- aby zmniejszyć przeciwciśnienia (co skutkuje spadkiem temperatur, większą sprawnością turbiny i silnika) zalecamy wymianę downpipe'u najlepiej z tłumikami.
Zestaw 1 dla Mazdy 6 i CX7 280-285 KM /400 Nm
- indywidualne przeprogramowanie sterownika (z użyciem szerokopasmowej sondy AFR)
Cena 2900 zł netto
Zalecana bardziej wydajna chłodnica powietrza doładowanego.
ETS IC
Intercooler przeznaczony do Mazdy CX-7
Cena: 4500 zł brutto